POZNATI MAZDIN MUZEJ U HIROŠIMI RENOVIRAN JE U MAJU 2022. I OMILJEN JE MEĐU TURISTIMA KOJI POSEĆUJU GRAD. U 10 ZONA NALAZI SE PREGRŠT ZANIMLJIVIH ČINJENICA O ISTORIJI AUTOMOBILA KOJE SAMO ČEKAJU DA IH OTKRIJETE…

 

Nije tajna da je Mazda deo bogatog japanskog nasleđa. Od kada je kompanija osnovana 1920. godine kao Toyo Cork Kogyo Co (naziv promenjen u Toyo Kogyo 1927. i u Mazda 1984. godine), dakle već oko 102 godine, automobilska korporacija sa sedištem u Hirošimi niže inovacije i postiže kontinuiran uspeh širom sveta, uz brojne legendarne dizajne vozila. Međutim, ono što mnogi ne znaju je koliko duboko u stvari sežu Mazdini koreni.

Mazdin muzej smešten je u Mazdinom sedištu u Hirošimi i besplatan je za javnost. To je savršeno mesto u kojem možete ponovno da proživite ovu slavnu i živopisnu istoriju. U 10 različitih zona, Mazdin muzej obuhvatio je više od 100 godina jedinstvene istorije, od izazovnih i inovativnih tehnologija do nagrađivanog dizajna i inženjeringa nove generacije. Svaka zona je savršen odraz Mazdinog odvažnog duha, a tu su i brojne druge zanimljivosti iz automobilske industrije...

 1. ZONA

 

MALA TROKOLICA KOJA JE DOPRINELA OBNOVI
HIROŠIME


Jujiro Matsuda je započeo Mazdino putovanje u Osaki u Japanu. Jedno od prvih Mazdinih vozila istovremeno je jedno od najneverovatnijih: „kamion” sa tri točka.

 

Obvezno pogledajte: Vozilo Type-TCS savršeno otelotvoruje šaroliku istoriju brenda i zato dočekuje posetioce u Mazdinom muzeju. Napravljen je u celosti od delova iz domaće proizvodnje, za 40% je snažniji od svog prethodnika, vozila Type-DA, i mogao je da prevozi impresivnih 400kg tereta. Kasnije, 1938. godine, Mazda je predstavila Type-GA i nastavila proizvodnju samo četiri meseca nakon kraja Drugog svetskog rata. Sledeće godine, 1946., Mazda je dosegla sam vrh tržišta uz obim proizvodnje od 2430 jedinica. Brzo je dobila nadimak „Green Panel” po zelenoj instrument tabli koja je simbolizovala mir i sigurnost. Vozilo Type-GA se proizvodilo do 1949. godine. Danas je u Mazdinom muzeju izložen njegov naslednik, model Type-GB, takođe sa legendarnom bojom „Green Panel”.

 

2. i 3. ZONA

 

DOLAZAK BOJE SOUL RED CRYSTAL

 

Mazda je sredinom 20. veka svoju pažnju preusmerila na putnička vozila. Od laganih hečbeka do luksuznih sedana, raznolik asortiman vozila sve je više počeo da privlači poglede širom Zemaljske kugle.

Obvezno pogledajte: Mazdina najpoznatija i najprepoznatljivija vozila uključuju Cosmo Sport, Savannu i Cosmo AP (na slici u nastavku). Vozilo Cosmo AP bilo je jedno od prvih vozila crvene boje, što je bila retkost za vozila sredinom 20. veka. U to vreme su vrhunska vozila obično bila crne, bele ili srebrne boje. Taj nekonvencionalni pristup početak je Mazdine jedinstvene povezanosti sa bojom, koja je i danas sinonim za brend. I model Cosmo Sport je donekle poseban, jer danas ih je na putevima još uvek oko 480 od približno 1200.

 

4. ZONA

 

SPORTSKI PROTOTIP GRUPE C KOJI JE POBEDIO U
TRCI LE MANS


Mazda je pokazala svoj odvažni duh u različitim globalnim rkama, uključujući Le Mans i trku IMSA. Pokrenite svoje motore...

 

Obvezno pogledajte: Jedna od najprivlačnijih instalacija je Mazda 787B (na slici) koja je dovela do pobede u brutalnoj trci 24 sata Le Mansa. U muzeju je model 787B predstavljen u garaži, gde posetioci mogu da vide i memorabilije iz najpoznatijih trka izdržljivosti. Godine 1991. Johnny Herbert, Volker Weidler i Bertrand Gachot vozili su u timu Mazdaspeed i doveli do istorijske pobede.

 

 

 

 

5. i 6. ZONA

 

JEDAN JEDINI MOTOR V12


Mazdin odvažni duh proteže se i kroz 5. i 6. zonu, gde su prikazane osamdesete, kada je na konkurentom tržištu bilo najvažnije krenuti u napad.

 

Obvezno pogledajte: Mazdin prvi i jedini motor V12 možete videti u 5. zoni. Radna zapremina tog motora, koji je razvijen tokom kasnih 1980-tih do 1992. godine, iznosi 4000cc. Povezivanjem dva motora V6, tim za razvoj je želio da napravi motor za najbolji automobil na svetu. Motor V12 nikada nije dospeo na tržište, ali Mazdin odvažni duh je i dalje bio prisutan u jedinstvenim dizajnima motora, uključujući rotacioni motor sa tri rotora i motor V6 sa Millerovim ciklusom.

 

7. ZONA

 

SUV KOJI JE SVETU OMOGUĆIO FILOZOFIJU „KODO:
DUŠA POKRETA”


Dobro došli u novu školu: Mazda CX-5, Mazda6 i MX-5 predstavljaju Mazdinu novu eru, uz revolucionarnu tehnologiju Skyactiv i jedinstven dizajn Kodo.

 

Obvezno pogledajte: Mazda CX-5 SUV, predstavljena 2012. godine, bila je prvo vozilo sa Mazdinom novom temom dizajna „Kodo: Duša pokreta”. Elegantna, sportska silueta navodno je inspirisana gepardom koji je spreman da skoči na svoj plen. U kombinaciju sa tim vizionarskim dizajnom uključena je i tehnologija Skyactiv koja maksimalno povećava performanse u vožnji i efikasnost. To je crossover SUV sa puno šarma.

 

8. I 9. ZONA

 

IZGUŽVAN AUTOMOBIL, NAMERNO UNIŠTEN


Uz vrhunska vozila dolaze beskompromisni sigurnosni standardi. Ovde je moguće videti upečatljive instalacije, ali i doživeti izradu Mazdinih vozila u stvarnom vremenu.

 

Obvezno pogledajte: Mazda CX-30 oštećena tokom rutinskog sigurnosnog testiranja (na slici) jedan je od najprepoznatljivijih trenutaka u Mazdinom muzeju. Iako je oštećenje prednjeg dela vozila i te kako vidljivo, kokpit i unutrašnjost ostaju dobro zaštićeni. I u 9. zoni možete šetati iznad Mazdine proizvodne linije u fabrici Ujina koja svakodnevno proizvodi 1000 automobila. Za proizvodnju svakog vozila potrebno je oko 15 sati preciznog rada.

 

 

 

10. ZONA

 

POGLED U SLEDEĆI VEK


U 10. zoni svakako otkrijte Mazdinu odvažnu strategiju za budućnost i jedinstvene dizajne Kodo, uključujući bicikl, sofu i spektakularnu skulpturu Goshintai.

Obvezno pogledajte: Privlačna, elegantna spoljašnjost i uzbudljiva priroda modela Mazda Vision Coupe i RX-VISION (na slici) omogućuju savršenu završnu notu u 10. zoni Mazdinog muzeja. Svaki od tih automobila oživljen je putem kombinacije veština stručnjaka za modeliranje gline koji su svoje veštine upotrebili kako bi transformisali ideje u modele u prirodnoj veličini, a koji će kasnije postati konceptna vozila. Pored dva konceptna automobila nalazi se Mazda LM55 Vision Gran Turismo, model automobila u prirodnoj veličini za trku Gran Turismo. Na vozilu je primenjena Mazdina filozofija dizajna Kodo u čast Mazdi 787B koja je pobedila u trci Le Mans.

UTKANA INSPIRACIJA

Otkrijte šta je to što Mazdu čini jedinstvenom, ekspresivnom, individualnom robnom markom. Pripremili smo najinspirativniji sadržaj o tome šta se događa u našim automobilima, kao i o tome gde vas mogu odvesti.

Spremni za ukrcavanje?

AMAMI OSHIMA

Sa krivudavim putevima i ukusnom hranom, Amami Oshima nije predaleko od kopna Japana, ali uz neverovatnu vožnju i živopisnu kuhinju, kao da je reč o različitim svetovima.

SAZNAJTE VIŠE
Mazdin rečnik

Da li znate koje je poreklo naziva Mazda? Da li ste ikada čuli za izraz „jinba ittai“ i zapitali se šta on znači ili kako se izgovara? Upoznajte se sa našim sveobuhvatnim vodičem za Mazdinu japansku terminologiju.

SAZNAJTE VIŠE
EVOLUCIJA IKONE

Stvaranje legende: saznajte šta je bilo potrebno kako bi Mazda CX-5 postala jedan od najprodavanijih SUV-ova u svom segmentu.

SAZNAJTE VIŠE
NAJBOLJE VOŽNJE NA SVETU

Pridružite se Mazdi na uzbudljivim putovanjima uz norveške fjordove, portugalskom obalom i kroz japanske planine.

SAZNAJTE VIŠE
JEDINSTVEN JAPANSKI DIZAJN

Istražite razloge zbog kojih je Mazda postala poznata po legendarnom dizajnu. Naši Takumi majstori primenjuju jezik oblika i prostora kako bi stvorili osećaj dinamičnog pokreta.

SAZNAJTE VIŠE
PRAKTIČNOST I PERFORMANSE

Sedite u ovaj legendarni kabriolet i odvezite se na izlet na Spoljne Hebride. To je priča o okretnosti, prelepim prizorima i neočekivanim rešenjima.

SAZNAJTE VIŠE
UPOZNAJTE TVORCE

Mazde CX-5 ne bi bilo bez dizajnera. Data im je sloboda da slede svoju inspiraciju kako bi Mazdinu viziju i filozofiju pretvorili u najprodavaniji SUV.

SAZNAJTE VIŠE