100 godina mazde priča poput nijedne druge

u potrazi za izazovima

Svoje putovanje kao proizvođač Mazda je započela proizvodeći plutane čepove. Nakon Drugog svetskog rata je uspela da savlada izazov svoje obnove, kao i zajednice u Hiroshimi. Od tada, ne samo da prihvatamo izazove, već smo u stalnoj potrazi za njima. Otkrijte naše prekretnice – kao što je zaslužena pobeda na Le Mansu – i saznajte kako je naša istorija definisala naš jedinstven pristup automobilskom dizajnu i performansama u čijem je središtu vozač.

 

Logo_200x200.png

duh mukainade

Bili smo tu u najtežim trenucima našeg grada Hiroshime i od tada odolevamo svim izazovima kako bismo pomogli u stvaranju bolje budućnosti. To je taj duh koji i danas nastavlja da nas gura prema napred.

dizajn kodo: duša pokreta

U svaki deo naših automobila udahnjujemo karakter. Zahvaljujući dizajnu u čijem je središtu čovek, svaka Mazda čini se kao da je stvorena sa vama u mislima i dopire do svih vaših čula – jedinstvena je, dinamična i živa.

fokusirana tehnologija

Šta drugi misle da je nemoguće, nas gura napred. Zato je Mazda započela revoluciju i sa automobilima otišla na novi nivo, redefinišući sve od motora i prenosa do efikasne potrošnje goriva.

trenuci iz mazdine istorije

1920

Oduvek smo pravili automobile koji jednostavno čine da se osećate bolje – radi iščekivanja pri ulasku u vozilo, adrenalina tokom vožnje ili osećaja radosti koji ostaje i nakon izlaska iz vozila. U sve što stvaramo stavljamo svoje srce i dušu. Ovo je tek nekoliko najzanimljivijih činjenica o nama.

kamion sa tri točka

1931

Mazdino prvo proizvedeno vozilo bio je kamion sa tri točka koji je ličio na motocikl sa otvorenim sandukom kamiona. Zvao se Mazda-Go i smatran je prvom takozvanom „automobilskom rikšom“. Na rezervoaru za gorivo mogao se videti logotip Mitsubishi, jer je Mazda do 1936. godine koristila njihovu distribucionu mrežu.

r360 coupe

1960

Mazdin prvi automobil bio je coupe sa četiri sedišta i dvoja vrata sa vazdušno hlađenim motorom zapremine 356 cm3 i 16 KS. Zahvaljujući sveobuhvatnoj uštedi na težini (380 kg), postizao je dotad neviđenih 75 milja po galonu. Bio je toliko uspešan da je Mazda za samo nekoliko godina osvojila tržište laganih automobila u Japanu.

mazda cosmo sports

1967

Mazdino prvo vozilo sa rotacionim motorom sa 110 KS postizalo je maksimalnu brzinu od oko 115 mph, a četvrtinu milje moglo je da pređe za 16,3 sekunde. Sa ovim laganim sportskim vozilom Mazda je uspešno predstavila svoj rotacioni motor Wankel koji je postao deo DNK kompanije sa krilaticom „manje težine, više snage“.

savanna rx-7

1978

Razvijen sa jednostavnom temom „potrage za užitkom u vožnji“, RX-7 sa 105 KS omogućavao je izvanredno upravljanje, a čak je pet puta uvršten na listu „Deset najboljih“ magazina Car and Driver. U to vreme bio je jedini japanski automobil sa prednjim svetlima na izvlačenje, koja su pomogla i pri smanjenju otpora vazduha.

mazda foundation

1984

Mazda je stvorila fondaciju Mazda Foundation kako bi se odužila zajednici. Kompanija ne donira samo novac, već i vreme. Fondacija podržava neprofitne organizacije poput Fondacije Challenged Athletes Foundation, banke hrane Second Harvest Food Bank i programa After-School All-Stars.

mazda mx-5 miata

1989

Uđite u Mazdin legendarni roadster: lagani sportski automobil koji pruža čisti užitak u vožnji zahvaljujući čvrstom verovanju u dizajn Jinba Ittai koji se fokusira na jedinstvo vozača i automobila. Sa više od milion proizvedenih komada do sada, MX-5 je osvojio i nastavlja da osvaja srca obožavatelja.

pobeda mazde 787b br. 55 u trci le mans

1991

1991. Mazda je postala prvi japanski proizvođač automobila sa pobedom u trci 24 sata Le Mansa. To je označilo i prvu pobedu vozila sa rotacionim motorom. Mazda je u trci izdržljivosti prvi put učestvovala 1974. i opet 1979., a zatim svake godine od 1981. do 1991. kad je iz 13. pokušaja pobedila. 

zoom-zoom

2002

Nakon uspeha u Severnoj Americi, Evropi i Australiji, Mazda je na sajmu Tokyo Motor Show u Japanu predstavila poruku svog brenda „Zoom-Zoom“. Slogan nadilazi jezične prepreke i govori o radosti kretanja i emocionalnoj povezanosti sa automobilom gledano očima deteta.

dizajn kodo: „duša pokreta“

2010

Mazda najavljuje novu temu dizajna KODO koji pruža osećaj kretanja, čak i u mirovanju. Koncept je predstavljen zajedno sa konceptnim automobilom Mazda Shinari u toj temi. Naziv se odnosi na izgled karoserije koji se preobražava kako bi dao utisak naglog ubrzanja.

tehnologija skyactiv®

2010

Mazda je predstavila nov zajednički naziv za svoje ključne tehnologije u vozilima. Tehnologija uključuje sve od motora do prenosa, karoserije i podvozja. Tehnologija Skyactiv može se smatrati besprekornom i prelepom kombinacijom performansi i efikasnosti.

mazda mx-5 miata osvaja titulu automobila godine

2016

Mazda MX-5 Miata je proglašena automobilom godine i automobilskim dizajnom godine u svetu za 2016. godinu. Komisija za izbor uključivala je automobilske novinare iz celog sveta. Automobil je ocenjen kao skoro savršena 50/50 ravnoteža sa vozačem za volanom.

7. generacija

2018

Potpuno nova Mazda3 je prva u nizu trenutne generacije automobila i predstavlja početak nove ere. Dolazi sa evoluiranim i još prefinjenijim dizajnom Kodo i u upečatljivoj boji Soul crvenoj Crystal. Tehnologija Skyactiv se neprestano usavršava, a takve sigurnosne funkcije nećete pronaći u drugim automobilima ove klase.

30. godišnjica mazde mx-5

2019

Mazda MX-5 je proslavila svoju 30. godišnjicu očaravajućim izdanjem. Jubilarno izdanje uključivalo je poseban lak u boji Racing Orange, novu tehnologiju Skyactiv-G i 184 KS, kao i neuporedivo uživanje u vožnji legendarne Miate.

skyactiv-x

2019

Skyactiv-X je motor koji menja sve, sa sagorevanjem benzina na efikasniji način zahvaljujući kompresionom paljenju kontrolisanom svećicom (SPCCI). Više snage, manje emisija, manje goriva. Još bolja vožnja bez kompromisa. SPCCI kombinuje efikasnu potrošnju goriva dizel motora sa snagom i vozljivošću benzinskih motora.

mazda mx-30

2019

Naše prvo potpuno električno vozilo je visoko kalibrirano za postizanje skoro savršene raspodele težine u odnosu 50/50. Napravljeno za svakodnevne potrebe, pruža poboljšan, ali poznati doživljaj vožnje. Prelepo izrađena unutrašnjost sa održivim, prvoklasnim materijalima u kombinaciji sa neverovatnom spoljašnjošću i vratima slobodnog stila.

duh borca

svaki dan se suprotstavljamo statusu quo

Mazdino rodno mesto, Hiroshima, poznato je po svom neverovatnom izazivačkom duhu. Kao što se feniks uzdiže, tako su i stanovnici Hiroshime od temelja obnovili svoj voljeni grad. Njihova snaga nas inspiriše i daje nam poodsticaj da se i dalje svaki dan suprotstavljamo statusu quo.

dizajn kodo / duša pokreta / vision rx

lepota, efikasnost i performanse, sve u jednom

dizajn kodo: duša pokreta

Mazdina filozofija dizajna osvojila je srca miliona vozača širom sveta kojima se sviđa kombinacija estetike i užitka u vožnji. Naš emotivni pristup dizajnu automobila nagrađen je sa više od 350 nagrada za dizajn i inovaciju, od prestižne nagrade za dizajn Red Dot do nagrade What Car? Automobil godine. Ljudski dodir je taj koji nam pomaže da stvaramo automobile koji zaista dotaknu ljude iznutra.

izrada

Baš poput umetnika koji izaziva reakciju svoje publike, želimo da dizajniramo automobile koji u vozačima bude emocije. Samo ljudske ruke mogu to da urade. Ovde je početak našeg puta – izrada prelepih glinenih modela u oblicima koji bude našu znatiželju. Uz preciznost i brigu, naše zanatlije koje rade sa tehnologijom Takumi tu viziju pretvaraju u automobile spremne za proizvodnju. To zovemo Mazdinom umetnošću proizvodnje.

modelari gline

U Mazdi dizajn započinje komadom gline. Jednostavno nema drugog. U glini se idealne linije same otkrivaju i tek nakon toga uvodimo računarom potpomognuti dizajn. Uzimamo najbolje od oba sveta kako bismo stvorili jedinstveno privlačne dizajne.
 

vrhun­ski majst­or za boje

TAKUMI NURI je Mazdin pristup kojim se lepoti dizajna Kodo udahnjuje život uz duboke boje i sjaj kojima se naglašava svaka senzualna oblina i linija. Srca ljudi osvajaju se pedantnim pokretima ruku vrhunskih lakirera i stručnim znanjem dizajnera boja.

rotacioni motor

Rotacioni motor je prva inovacija koja je proizašla iz Mazdinog izazivačkog duha. Mnogi drugi proizvođači automobila mislili su da je to nemoguće, ali Mazda je otišla korak dalje. Tehnologiju smo uveli u serijsku proizvodnju, a stvaranjem sportskog automobila koji je pobedio u tradicionalnoj trci 24 sata Le Mansa utišali smo svakog kritičara.

skyactiv-x

Benzinski motor Skyactiv-X je revolucionaran: Prvi benzinski motor na svetu sa kompresionim paljenjem, koji rezultira optimalnijom potrošnjom goriva, ujednačenim ubrzavanjem i poboljšanom vozljivošću. Do 20 % manja potrošnja goriva sa 30 % više obrtnog momenta. Prvi komercijalni benzinski motor sa kompresionim paljenjem kontrolisanim svećicom (SPCCI) kombinuje prednosti benzinske i dizel tehnologije.

električni

Mazda pruža užitak u vožnji, bez obzira na to da li se radi o električnom ili drugoj vrsti automobila. MX-30 dolazi sa voznim performansama evoluiranog pristupa Jinba-Ittai i dizajnom u čijem je središtu čovek – za 100 % užitak i 0 % emisija CO2. Skoro idealna raspodela težine i nisko težište sa baterijom na dnu vozila omogućuju prirodan, linearan način vožnje, bez umanjivanja prednosti koje donosi električni automobil.